Min väg till en bebis!

Det var ju som sagt inte bara att skaffa barn.....

Började sommaren -09 med att knapra dessa tabletter efter äggledarspolningen som tyvärr inte hjälpte mej ett dugg.. endast ett hemskt humör på kuppen tyvärr...
Hormoner var det, använde de i 4 månader, ska stimulera ägglossningen:



Emellan här massa clearblueägglossningstester så ja höll på att bli stollig, visade ju alltid positivt att ja hade det vissa dar varje månad, men inte hjälpte det...

Började min ivf behandling med synarela som gör att man "stängs av" med ett fint ord... kommer i klimakteriet, allting slutar att fungera.... otroligt dåligt mådde ja av denna spray, vet inte om ja någonsin vill uppleva det igen.. Har nog aldrig vart så arg och lättirriterad och ledsen på samma gång.. Höll på med denna i drygt 30 dar sen var ja på ultraljud där Arne konstatera att ja va nedreglerad...



När ja väl va det fick ja börja med de underbara sprutorna gonal-f som stimulera mina äggblåsor så de växte och blev flera och större än vanligt, och gissa om det kändes.. i slutet var magen utsprängd i bött... men det var det värt!



Efter äggåterföringen som resulterade i 1 ägg som klarade sig till 5 dagen av 5 möjliga, så fick jag använda vagiatorer som gjorde att livmodern skulle behålla det bättre.. kan inte riktigt förklara, men ni förstår nog.. Och Trombyl en liten hjärtformad tablett som ökade blodgenomströmningen i livmodern..




Och tänk va bra det blev.. resultatet blir en bebis 3 november 2010 och ingen kan vara lyckligare än ja:)

Puss



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0