Läkarbesök!

Idag har vi varit hos våran läkare,
Det är som så att vi har använt en spray som heter Synarela för att nedreglera min kropp.
Man hamnar som i klimakteritet kan man säga.... så jag är jätte trevlig just nu, inte alls lättirriterad;) fy, hur jag känner mej! Tung i huvudet och virrig... trodde ärligt talat ine att jag skulle känna av sprayen nåt speciellt, men det gjorde jag såklart. Mådde även skit av hormontabletterna Pergotime i somras.
Jag har nu sprayat i 19 dagar... inte sålänge kvar, va gör man inte..
Jo, hos doktorn idag fick jag göra en gynundersökning för att se hur mina äggstockar såg ut, och de var "avstängda" med ett fint ord. Allt såg suberbdt ut! Jippie va gla jag blev:)
Han räkna hålrum för äggblåsorna i båda äggledarna och han fann 14 hålrum i vardera.

Han bestämde att jag ska börja med gonal-f sprutorna på torsdag den 28/1-2010...
Åh, va spännande det känns!
Jag fick prova att ta sprutan inne hos barnmorskan och den kändes inte alls.. så nu vet jag hur jag ska göra.. och hur jag ska ställa in den.
Jag ska spruta med 112,5 enhet varje kväll runt 21.00 tiden är det bestämt... sen ska jag ta blodprov 1/2 och 3/2 för att doktorn ska se om jag behöver ändra dos...
Sen har jag fått tid för gynundersökning 5/2 för att se hur äggblåsorna mognat och förhoppningsvis ser det bra ut!

Den här resan ska bli sååå spännande, vill ju ha en liten bebis med min älskade älskling... det bästa som hänt mej i hela livet så nu håller vi tummar och tår för att det går vägen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0