Andra dagen gjord!!

Jaha nu har det gått 2 dar sen ja börja med sprutorna och det är inga problem att ta den.

Nålen är jätte tunn och känns inte alls att sticka in.
Jag var otroligt nervös dag 1 när jag skulle ställa in den rätt... som tur var så var min underbara älskling med. Man skulle spruta ur 37,5 enhet som standard när man börjar med en ny spruta, och i min finns 900 enheter så den räcker precis tills vi ska till doktorn den 5/2-10 om jag inte behöver höja dosen under veckan. har ju såklart en extra i kylskåpet!

Tycker det kliar efter jag tagit sprutan och stramar lite, men annars känner jag inte av den så mycke.

Igår kväll var jag otroligt trött, huvudet kändes som en tung sten och jag var jätte rolig och somna vid, ja jag tror faktiskt att klockan var innan 21.00... Tyckte så synd om min älskling, tölig jag är, men kunde inte hjälpa det... tur han har sin dator som sällskap!

Doktorn har sagt till mej att mitt humör ska bli bättre när jag börjar med sprutorna... jag är ju absolut inte mej själv... tänk att vara så otrolig irriterad på allt hela tiden, och efter jag blivit arg så ångrar jag mej när jag lugnat ner mej...
Jag har oxå insett att jag blir väldigt negativt påverkad av allt jag läser på FL... eller det mesta.. tror inte det är bra att läsa om allt som går dåligt när man själv är inne i karusellen tror inte det påverkar en själv bra...
Jag har vart väldigt positivt inställd efter jag prata med min pappas vänner som är 38 och 39 år som lyckats med ivf.. deras inställning var att man lyckas med ivf nån gång men för en del kanske det behövs fler försök... och de berättade om deras doktor som var hur positiv som helst... det behövs när man är inne i denna karusell!
Sen får jag ju såklart otroligt mycke stöd från många jag pratar med på FL och det är ju såklart Guld Värt! Men tror nog att många håller med mej om att man kan bli mer orolig efter man läst om sånt som går dåligt, om jag inte är helt ute och cyklar... lr?


En av mammas älsklingar, lättar upp mej när jag är ledsen!

Ikväll ska vi ut och äta mat med mamma, pappa och min farbror så det blir jag som kör såklart eftersom jag inte dricker nu... Ska bli mysigt, så det är bara att plocka ner sprutan i väskan och ta den på resturangtoan...

Idag händer det mycke, min häst kommer hem också efter att grannen har lånat han som sällskap..
Så igår la jag in 3 balar med nytt spån åt han i boxen och massa hö som han får mumsa på ikväll, ska gå och hämta han nu på eftermiddagen..



Nej nu ska jag åka och inhandla nåt stort att sätta på mej ikväll!

Kramar!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0