Tisdag morron!

Ursäkta om ja inte skrev igår.. men var helt färdig!!

Yes äntligen är det vår tur att åka iväg!!
Mina äggblåsor hade växt som bara den under helgen.... nästan för mycke!
Hade även lite vatten i äggstockarna..
Ja visste att ja hade massa små äggblåsor efter ja hade vart där i fredags... men inte att de skulle växa till sig så!
Det hade inte vart bra om det blivit fler sa han.. så det var väl tur!
Jag hade 10 på högra och 9 på vänstra eller tvärt om... och fler som han inte kunde räkna sa han, var svår räknat! Det var även med en läkarstudent en jätte gullig utländsk tjej..
Läkarstudenten frågade mej efter undersökningen om jag med facit i hand nu skulle kunnat vänta ett år till innan ja sätte igång ivf behandlingen... NEJ, svara ja med en gång!
Hon menade på att ja var så ung, hon var väl ett par år äldre än mej... men ja förklarade vilken psykisk påfrestning det är, men ja förstår hur hon tänker!

Min doktorn vill att ja ska höra av mej efter äggplocket och berätta hur ja känner mej, om ja är väldigt utsprängd, om ja mår illa osv.
Ja ska även väga mej för då är det lättare att se hur mycke vatten ja samlar på mej, ska börja med det imorn!
Jo som sagt onsdag var det bestämt, men Falun ringde igår och ville ändra det till torsdag, antagligen så var det fullbokat, så torsdag får det bli! jag är ledig torsdag så det blir bra, men hade ju vart gött om äggplocket vart onsdag för då kunde ja vilat torsdagen, men men är så j-vla gla att det blir av nu!

Imorse ringde ja och boka rum på patienthotellet och det fanns ett enda kvar:) Där hade vi tur i alla fall! Jätte gullig dam ja prata med... Så när vi kommer upp dit får vi hämta nyckeln på akutmottagningen eftersom vi åker på eftermiddagen.. Sen på kvällen får vi gå ut och äta nåt gott, och på möran blir det en lättare frukost innan vi ska plocka ut äggen..

Ha en underbar dag, vi hörs sen!!

Kramar i massor!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0