Falun och Äggplock!!

Antar att många tycker ja e klen,,, men jävlar va ont ja har... kan knappt sätta mej ner ordentligt!!
Anlände till sjukan í Falun vid 07.45 efter att sovit på patienthotellet Ängsklockan... inget för oss måste ja tillägga, snacka om sjukhusstämmning direkt man klev in! Hatar lukten!
Men men, jätte trevlig personal!

Vi var de första som hade kommit dit när vi anlände! Anmälde oss i receptionen och fick sedan slå oss ner i väntrummet.. kom även ett annat par efter ett tag, men vi blev uppropade nästan med en gång!
Kom in på vårt 4 bäddsrum och vi fick sängen direkt till vänster,,, där låg en skjorta, "långstrumpor" och en morronrock.. Den trevliga sjuksköterskan frågade lite allmänt om oss.. min längd, vikt, hur många gånger ja vart gravid m.m
Sen fick min kära man ta sitt pick å pack och traska vidare till det beryktade rummet... Men det tog inte lång tid tills han var tillbaka... det har han gjort förr med andra ord!!!;)
Han tyckte det var lite lett för när han kom ut ur rummet satt näste man på tur... det är ju inte så att man inte vet vad som försigår därinne så det blev nog pinsamt för båda två!

Under tiden älskling var iväg, klädde ja på mej den sexiga sjukhusutstyrseln och tog 2 panodil som ja hade blivit beordnad..
Vi satt och småprata lite och efter en liten stund kom sjuksjuksköterskan in och sa att det va dags att gå på toan om jag behövde det för att sedan gå in till doktorn för att utföra äggplocket!

Väl därinne fick jag hälsa på läkaren Urban och en jätte trevlig kvinnlig läkare från kvinnokliniken som antagligen skulle börja jobba hos dem.. Även embryologen hälsa på mej..
Jag fick morfin i armen och mådde genast jätte bra.. lokalbedövningen lades av den kvinnliga läkaren och jag kände absolut inget!
Sen började Urban att tömma äggblåsorna.. de tyckte jag hade många fina:)
Fick morfin eftersom jag kände av när han stack igenom äggblåsorna... han fråga om ja ville ha mer lokalbedövning men kände att det inte var nån större fara! Såg även när de tömde blåsorna på en skärm!
Sen blev ja inledd till rummet igen... min älskling var helt underbar under ingreppet, klappa mej och sa att allt går bra!!
Fick ligga ett bra tag... hade ont som fan.. fick en värmedyna av en gullig barnmorska,,, guud va öm ja e! Åt en smörgås och drack kaffe..

Efter typ 1 1/2 timme kom sjuksköterskan och meddelade att det blivit 9 ägg... ja trodde helt ärligt att det skulle va fler, men de blir nog jätte bra!
Imorn ringer sjuksköterskan och meddelar hur många som blev befruktade... hoppas på många!!

Resan hem gick bra... ja sov största delen!

Nu ska vi äta mat hos mamma å pappa! Hörs imorn...

Kramar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0