Är igång....

Ja, så är fallet...... Ringde i fredags om att starta privat ivf då vi förbrukat vår gång inom landstinget.
Det föll sig så bra att jag kunde starta med den korta metoden ( endast sprutor ) redan på lördag kväll... Så då körde jag igång med gonal-f sprutor:) Pratade även med Falun där vi blev godkända för paketpris med 3 behandlingar för ett pris... suveränt, så slipper jag känna allt för stor press om det inte lyckas med en gång.....

Idag har jag vart och tagit blodprov som visade att jag behövde höja dosen till 150 enheter i stället för 112,5...... samma sak som sist.... Var även upp till barnmorskan som visade hur spruta 2 skulle blandas ihop, inte krångligt alls även om jag lyckades krångla till det ikväll.... hoppas bara att det blev bra ändå! Den andra sprutan som jag ska ta hindrar för tidig ägglossning, så det är jädrigt viktigt att jag inte slarvar... men blir såååå nervös att ja ska göra fel:(

Ja så här händer grejor.... magen uppblåst i bött, men va gör man inte::: Falun och äggplock förmodligen till veckan så då hoppas å ber jag att det går fint!

Alexander växer och blir stor... 1 1/2 år i förrgår, förstår inte vart tiden tar vägen... men oj va kul vi har nu när han är med och grejar med allt.... ♥mammas lilla bebis♥ Han bara ÄLSKAR att vara utomhus och blir hysterisk när han ska gå in.... men gött det, nyttigt att vara ute i friska luften....

Andreas är i Hagförs i natt skönt för han att slippa åka varje dag... Allt fungerar ju super med dagis och jobb.. När Andreas jobbar har jag pass mellan 7-15 vilket gör att jag kan jobba heltid... hade jag jobbat kväll hade ja fått gå ner i tid då aldrig Andreas är hemma förrens jätte sent... Suveränt!

Dagarna blir långa... Klockan ringer 04.45 och då är det dax för att knalla ut till hästarna för att få ut dem, men går suveränt... åker mot dagis 06.20 och är på jobbet 06.50, kan inte bli bättre!

Hoppas alla mår fint!

Kram Från Oss!


Kommentarer
Sara

Så roligt att ni är på gång med syskonförsök nu!

2012-05-10 @ 07:12:35
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0