Tankar.....

Här är allt fint, lite missnöjd med mej själv att jag inte skrivit om hur denna tid gått med ivf försöket....
Det har vart väldigt segt.... Började som sagt spruta 5 maj med 112,5 som jag inte hade svarat något alls på... Fick höja till 150 enheter men var ingen Hit heller, då även blodprovet visade att det inte gick nått vidare då heller... va blir det med min kropp tänkte jag genast då:(

175 enheter var nästa etapp och då märktes en liten skillnad att kroppen förmodligen fattade, äggblåsorna hade utvecklats mer men inte riktigt som Arne ville att de skulle göra..... Så sista slutspurten blev 225 enheter och då utvecklades de bra som tur var...! Sist behövde jag endast höja till 150 enheter och då utvecklades blåsorna i en väldans fas så han tyckte det var konstigt att det var sådan skillad på bara dessa 2 år i min ålder.....

Bloggen har vart kul att gå tillbaka i och kikat hur jag mådde sist med tanke på att jag inte kände något denna gång,, lite utsprängd i magen men inget värre.... Perfekt med den korta metoden! Sist höll jag ju på att explodera på allt som rörde sig runt mej, så detta var det optimala för mej även om 2 sprutor skulle tas varje kväll!

Den 20 Maj tog jag ägglossningssprutan, nojjig efteråt då en stor droppe vätska kom utanför och med den lilla vätska som ska i kroppen så trodde jag såklart att det var kört.... Upp till Falun och deras nya mottagning på Åsgatan, sist var vi ju på Falu lasarett men sen sist har de flyttat.... Mycket mysigare och personligare än sjukhuskänslan... Blev som sist underbart omhändertagen av chefsbarnmorskan Maria, så go människa.. Vi fick ett eget rum... hör och häpna, för om ja inte minns fel så tror jag det endast fanns salar med fler sängar i sist... Det fanns det ju såklart här oxå, men vi lyckades få ett rum alldeles för oss själva♥

Vi fick efter cirka 1 timme komma in för att göra äggplocket... Skiiitnervös var jag denna gång, sist var ja coollugn men inte nu.. Staffan utförde äggplocket som gick bra med en del morfin då det gjorde en del ont denna gång när de tog hål på äggblåsorna, men vad gör man inte.... Tankarna i huvudet var det samma som sist, varför ska man behöva ligga här med benen i vädret för att få till ett barn!? Varför kan det inte vara lika lätt för oss!! Det är ju inte direkt en njutning när man "tillverkar" ett barn på detta vis... men som sagt, guuud va gla jag är att det finns!

Hade jätte många fina äggblåsor på båda sidorna men endast 5 ägg var mogna... Åkte hem med en del värk men inget man inte överlever, var in på Kupolen en sväng och kika...
Den 21 maj ringer Maria och berättar att 4 blev befruktade och att de då inte vill långtidsodla utan gör en halv så vi fick komma tillbaka på fredagen den 25 för att sätta in....

Den 25 maj bär det av till Falun igen, Alexander är hemma hos morfar sist var han hos farmor och farfar i Hagfors när vi gjorde äggplocket.. Vid 13.20 hade vi tid på kliniken... Träffar då en kvinnlig läkare som jag aldrig träffat förut, men hur trevlig och underbar som helst, jätte lättsam- R. Samir! Hon visar att vi fortfarande har 4 stycken ägg kvar, de har jämnfört äggen mot varanndra och ett av dem har ett + framför sig och det är det vi ska få insatt... Sist var det ett väldigt krångel att få dit ägget på mej, gjorde skit ont och jag blödde en hel del, men denna gång satte hon bara dit det:) Färdigt på 5 min! Hon sa att det kunde vara lättare efter man fått barn en gång... det enda de inte visste var om det var en del ärrvävnad efter kejsarsnittet, då kan det bli krångligare... inget som sagt nått om det till mej förut... hade ju vart fint om det förstört chansen att sätta dit det...

De andra 3 äggen skulle de fortsätta att odla till dag 5 och 6 för att se om de fortfarnade utvecklades bra... Jag trodde såklart inte att det skulle gå så bra som det gick för sist var det ju bara Alexanders ägg som klarade sig till dag 5, det enda! Men alla 3 hade klarat sig och är nu i frysen till oss:) Men herregud va gla jag blev... Mindre ägg ut denna gång men tydligen bättre kvalite och livschans på dem! Så där ligger de nu och väntar...

Väntan....... väntan har vart olidlig med bubblig mage, utsprängd, mensvärk, jädra progesteronet som göra att man tror man får mens stup i kvarten... spring på toa när ja vart på jobbet då jag hela tiden tror att nu är det kört.... nojjig, Ja... säkert svårt för många att förstå, men så är det... Man vet från dag 1 när ägget befruktas, när ägget sätts in m.m vilket gör att det blir otrolig väntan...

Den 9/6-2012 på min bästa väns bebis dopdag skulle jag testa, nej tänkte jag... Antingen blir dopet super ( nu menar jag med mina känslor)  eller så kommer ja må piss.... Klockan 07.00 vakna jag, höll på att kissa ned mej.. Ja vill inte tänkte jag... jag vill inte testa igen..... Men var ju som sagt inte mycket att välja på... Skakades doppade jag testet i behållaren... la det på golvet på toan och gick ut, precis som sist.... Det skaka i hela mej och jag satt i köket i 5 minuter... Sen gick jag in och stirrade ner på golvet och där ligger det och lyser med 2 streck som visar att man är gravid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, som sagt känslan går inte beskriva, det gick på första försöket igen!!!! ( ♥Håll nu tummarna att det stannar där i min mage oxå♥ ) Det kan bara inte vara sant.. Botti ska bli storebror, min lilla bebis.... åh va lyckliga vi är.... Det är värt varenda krona vi betala för detta, kunde betalat vad som helst helt ärligt!

Så nu förtår jag att illamåendet inte bara var för att ja inbilla mej;) Har aldrig vart så att jag kännt efter så därför förstod jag inte riktigt varför jag var så illamående emellanåt, men det vet jag nu:) Nu är det som sagt väldigt tidigt i graviditeten, endast vecka 5 tror jag, men vill skriva här i min "dagbok" så jag minns, hoppas ni förstår!

Blev en del skrivet....

Hoppas alla mår fint, ser att en del är in fast jag inte skrivit på länge, tack ska ni ha♥



Testet, dock dålig bild...


Busfröet...


Mina Prinsar....

Kommer fler bilder med Billy-Bobbens dop... säkerligen ikväll!!

Puss till alla!!



Kommentarer
sara

Wow så himla roligt! Ett jättestort grattis till er!!!!

2012-06-10 @ 13:20:44
URL: http://lillaunderbarn.blogg.se/
Jessica

GRATTIS VÄNNEN!! Åh va glad jag är för er skull. Det är väldigt svårt att förstå vad ni går igenom, men va underbart att det blir nåt så bra av det i slutändan :) grattis igen gumman. Kramar!

2012-06-11 @ 08:54:13
URL: http://Http://cariisma.blogg.se
Fredrika

Grsttus va kul för er!! Kram

2012-06-11 @ 20:39:59
URL: http://langtarsa.blogg.se/
AnnaMalin

Vad roligt Louise!! :-) Ett stort GRATTIS till er! Massa kramar!

2012-06-11 @ 20:42:29
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Maddy

Men åh.. Började gråta när jag läste.. (trots att jag redan visste då..) Är så fruktansvärt glad för er skull min älskade bästa vän! Ja, dopet blev ju bara ännu bättre av vetskapen och att se dig så lycklig!
Älskar dig/er så mycket! Du betyder mest för mig! <3

2012-06-20 @ 22:42:33
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/maddy/
Fia

Stort grattis till er! Mysigt med en bebis och ett litet syskon till Alexander!

Kram från oss

2012-06-25 @ 21:33:44
URL: http://fisfia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0