Dagis...

Åh, igår kom det efterlängtade brevet på posten om vart han blir placerad på dagis... Eftersom jag fick besked om att han inte skulle få gå i närheten här förrens till hösten utan skulle få gå i stan fram tills dess så blev jag mycket lättad och nöjd när vi fick en plats här i området:)

Det är inget utav valen som vi hade men är säker på att det blir super och självklart kommer vi tacka Ja till platsen! Så den 20 februari börjar min lilla lilla tuss på dagis för inskolning.. Hjälp vart har tiden tagit vägen, kan inte förstå att det snart är dags! Insåg igår att på fredag är det endast en månad kvar tills start!

Detta känns både skönt och vemodigt.. Tycker faktiskt helt otroligt nog att det ska bli roligt att börja jobba igen å träffa alla människor ( de vet vilka de är ) som alltid har förgyllt mina dagar förut på jobbet... Även att bara få vara mej själv och inte bara mamma några timmar om dygnet.. Detta får jag säkert äta upp sen när jag går och tänker tillbaka på tiden hemma med Botti.. Men förhoppningsvis framöver får han ett syskon nån gång i framtiden och då har ja den stunden.. Men nu ska det bli så gött att sätta igång!!!

Kommer även bli roligt för Alexander att härja runt på dagis och få mer kompisar och lära sig allt som man bara kan lära sig på dagis! Nyttigt!
Kommer säkerligen hugga i mitt mamma hjärta när jag ska lämna han där första tiden, anar det eftersom jag saknar ihjäl han bara jag är ifrån han en stund.. Tror på att detta kommer bli super vilket fall som helst!

Måste bara kika på hur lång inskolningen kommer vara, men tippar på att ja kan börja jobba i början av mars kanske en bit in.. Får kika på det å meddela jobbet till veckan!

Nog om det... Igår hade ja undebaraste Billy-Bob här besök:) weee va mysigt det var!! Även hans underbara föräldrar var ju med såklart;) guuud va mycke kul vi kommer ha ihop med grill, semester å bara massa mys... Love you!!! Tog en del bilder med systemkameran som jag lägger upp sen.. Tror ha knäppte till ett par bra sörni;)

Imöra är det Karin mys... Ska bli kul att träffas å stri.. Var ju som sagt ett tag sen:) kul ska det bli!!
Idag har ja planerat att fixa lite här hemma och även åka med pappa till stan å ta en lunch.. Har en del saker ja måste göra och idag kommer ju inte Andreas hem så då ser ja till att fördriva tiden så mycke som möjligt! Min farbror Dick kommer ikväll så ja ska instruera han med projektorn hur han gör och våran multidosa som kanske kan verka krånglig när man aldrig använt en sån förut... Men är så simpel bara man kommer in i det!
Han ska vara barnvakt åt mina vovvar å katter på lördag, fredagen fixar Marcus detta.. Tur man har så Goa människor runt sig som ställer upp och bor här när vi far iväg till självaste huvudstaden! Tack mina fina!

Jaha, då ska man väl blunda en sväng om nu detta går.. Alexander fick sin välling innan 06 idag, pendlar väldigt med hur han vaknar... Allt mellan 05.00-08.00 så ja vaknar till och från hela tiden mellan då å undrat om det är dags snart.. Konstig man är som inte bara kan sova tills det är dags;)

Ha en fin dag!!

Puss på er!!





Kommentarer
Sara

Tack för grattis! Och grattis själv till ert mirakel! Tänk vad man kan göra med hjälp av läkarvården..



Kul att du har anknytning hit, Jarlehus är ju också himla fint!



Kram

2012-01-18 @ 19:08:08
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com
Maddy

Tog promenaden förbi röda villan idag och det är det röda huset vid skåreskolan. :) Skulle ju vara perfekt för vår del att ha Billy-Bob där också sen. Nära å bra. Trevlig helg nu smulan! Love ya! <3

2012-01-19 @ 20:06:05
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/maddy/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0