Min lilla Prins...

Började på dagis i måndags.. Vad har hänt med tiden... Förstår inte!?!?! Det bara susade förbi det där året och vips var det dagisdags!

Det går lysande med han.. Leker på som han aldrig gjort nått annat och bryr sig inte alls om sin stackars mamma som sitter där och beundrar han och tycker han är så liten än,,, för liten för att gå på dagis;) nejdå bara nyttigt och roligt för han.

Igår skulle han få vara med och sova i sin vagn. Trodde aldrig i hela min värld att han bara skulle somna sådär utanför fönstret när jag la ner han, men han somna direkt bredvid alla de andra barnen och sov i nästan 1 timme!

Vet en sak att Karins Julia kommer det inte vara nått problem att somna så, för det har Karin gjort som rutin från start! Gumman har vart så facinerad av dej de gånger vi setts och du berättar att du bara lägger henne i vagnen så somnar hon, utan att ta en promenad... Skulle jag ha tränat på från start.. Men verkar gå bra ändå, jag lägger han ju så i sängen och går ut ur rummet så han får somna själv men aldrig provat vagnen utan promenad! Så det får bli vagnen framöver!

Sitter nu i personalrummet på dagis och har lämnar lilltussen själv för första gången... De ville att jag skulle säga hejdå till han ( i själva verket ville jag fly medans han inte såg mej) så det gjorde jag, han blev genast ledsen när han förstod att jag inte skulle vara kvar, men jag skulle bara gå ut sa de och då tystnade han:)

Mycke känslor har jag i min kropp nu.. Ledsen till och från, olustig känsla som inte går att beskriva, samtidigt glad och lättnad över att allt gått så bra och faktiskt lite längtan till jobbet och alla mina fina vänner där... Saknar många av dem! Har ett lugn i kroppen som jag inte känt på länge, ingen stress som jag känt många ggr förut fast egentligen inte haft nån anledning att känna..
Jag vill hinna så mycket på en dag så jag planerar allt jag ska hinna med när jag går upp och blir det inte så blir jag fruktansvärt stressad och grinig! Så jädra dumt egentligen...

Jaja långt inlägg blev det... Fick precis en kaffe av en i personalen, jätte gullig tjej och hon berätta att det går jätte bra med han... Vill inte riktigt sitta still i ringen när det är fruktstund men det kommer som hon sa... Han lyssnar jätte bra på dem... Skönt att höra..

Hoppas alla får en fin dag!

Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0