Rutin Ultraljud!!!!!!

Åh, idag är jag nog världens lyckligaste....... i morse klockan 08.00 fick jag se det underbaraste jag någonsin sett, går inte att beskriva med ord! Rädd och nervös var jag när jag slängde mej upp på britsen, en jätte trevlig barnmorskan som hette Inger tog hand om oss. Det första ja titta efter var om ja överhuvudtaget såg något liv, så det inte var tomt....:) Och där låg den lilla bebisen och sprattla och slängde med armar och ben, så väl trodde ja man inte skulle se, det är ju en liten människa.. Den vred och vände sig.. Blev fundersam när ja såg en svart prick mitt på kroppen, men det visade sig sen att det var hjärtat... Allt såg perfekt ut, hon mätte huvudet i diameter, lårbenshals, såg så att det fanns 4 kamrar i hjärtat.. det var helt otroligt...
Fick inte en så jätte bra bild för bebisen hade lyckats vridit sig så knasigt och kurat ihop sig till en boll just när hon skulle försöka få till en bild.. Innan kunde ja se när den låg med fötterna och tryckte uppåt magen och la armarna över huvudet och gjorde massa konster, men just då ville den inte... inte hela världen, ja har en bild som ja ser att det är en lite bebis i alla fall.
Vi ville inte veta könet på bebisen, och nu efteråt så känns det ännu mer självklart för nu har ja ytterligare något att se fram emot med spänning och fundera på! Är såå gla!

Berättade för henne innan att vi hade genomgått ivf, för det kunde hon tydligen inte se i min journal!?! Så det var lite roligt att se om det stämde överens bra med hur barnet hade växt, har läst om en del som gjort ivf och de har ändå ändrat datum för en del en hel vecka... nu vet man ju exakt när det är befruktat eller när de beräknar ifrån som i mitt fall är 28/1-10 och då höll ja fortfarnade på med sprutorna.. Mitt bf blev fastställt 3/11-10, så det blir en vinterbebis:)

Efteråt fika vi på sjukhuset, drack lite kaffe och åt smörgås, mycket gott...
Nu ska ja lägga mej i solstolen...
Ha det gött sålänge!
Kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0