Dagen efter återförandet!

Hejsan!

Ja just det, igår var vi till Falun igen.. resan var lång så tölig väg med skog som ligger tätt inpå vägen.
Sist vi åkte upp så stod det en jätte stor älg efter vägkanten.. jag hade suttit och kollat precis hela tiden när min älskling körde ut i fall att det skulle springa ut nån älg i vägen... men just då tog jag en klunk dricka så ja missa den:(
Inge roligt och få en sån i bilen!

Vi var andra paret på tur att få ett ägg tillbaka och denna gången var det Staffan som tog hand om oss!
Det första vi får reda på när vi kommer in i rummet är att han visar oss ett protokoll där det visar sig att det endast var 1 ägg som klarat sig tills igår... så inga till frysen! Tror ni pressen stiger ännu mer nu när ja vet att vi får göra om samma procedur igen om det inte fäster sig. Känns lite vemodigt faktiskt.
Ägget skulle vara av bra kvalite sa han.. men han var mestadels tyst under hela tiden...
Det var krångligt att komma in med katetern den som man sedan ska få slangen med ägget i.
Den ska igenom en krök vid livmodertappen och det ville sig ju inte såklart... han bytte kateter 3-4 gånger, men ingen ville sig... man blir inte alls öm!
Tillslut får en barnmorska komma in med lokalbedövning och det var en rejäl spruta... ja är inte spruträdd men då blev ja så trött på allt... mer förbannad än ledsen... ja skiter snart i det här tänkte ja! Lokalbedövningen var till för att han var tvungen dra i sär med nåt instrument i och med att det var så trångt, så jag blödde en del men sen var den på plats... puh...
Ägget "sprutades" in och därefter gjorde han ett ultraljud.. oj försvann det sa han... öh tänkte ja va säger han! Men tillslut hitta han den lilla vita pricken... i den tjockaste delen av slemhinnan och det var mitt i prick sa han! Så nu hoppas ja och ber till min kära mage att det vill sig... då skulle mitt liv vara fulländat och jag skulle bli gla och positiv igen...

På kvällen fick vi komma hem till mamma och pappa och äta semla,, jätte go var den, från hanna larssons bageri,, Älskling var jätte trött för i måndags fick han jobba från 07.00 på möran och kom inte hem på natten förrens 03.30 också skulle vi upp vid 07.30 för att åka runt 09.00 tiden till Falun.
Tyckte synd om han.. men han fick sova lite grann på dit vägen..
Vi var in på "DollarStore" i Ludvika... rolig affär med massa billiga saker...
Vi köpte 2 tavlor.. 50:- styck, en söt björnmössa till fasters älskling, 4 kaffemuggar svartvita, kaffefilter:) 2 jätte stora hundben 30:- styck, 6-pack julmust 30:-, tigerbalsam 10:- också var det säkert nåt mer!
Roligt att fynda lite...

Gud va gråmulet det är hela tiden.. idag kom det till och med ner lite snö när ja gick ut till hästarna... det behövs inget mer nu, jag vill ha vår!

Nej nu ska jag kolla lite på blocket!

Ha en bra dag..

Kramar


Kommentarer
Anonym

Håller tummarna för er!! Kram

2010-02-17 @ 21:50:05
URL: http://langtarsa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0