Äntligen en nöjd bebis och mamma!

Ja, igår inhandlade vi NAN1 mjölkersättning som gjorde det hela sååå mycke lättare för mej och Alexander... Jag har suttit och gråtit och bävat för varje gång han ska äta på kvällen för ja märker att han inte blir mätt... har så fruktansvärt sårig bröstvårta så ja håller även på att dö av smärta varje gång... å ja, jag har provat med massa olika saker för att få det att läka men det är inte lätt när han vill suga konstant hela kvällen å natten...

Så igår gjorde vi 2 flaskor och gav han under kvällen och om han sov skönt sen till ca 02.30 då ja gav han bröstet.. Jag pumpade även ur mitt bröst på kvällen och fick ur en flaska på ca 90ml som ja gav han på möran.... sen har ja pumpat varje gång det känns som bröstet ska sprängas och fått ut så ja har gett han så hela dagen... slipper ja bäva för smärtan... för ja sitter ju endast å spänner mej varje gång... annars har han små ätit konstant hela tiden, men nu märker ja att han får en bra mängd så han står sig i några timmar... Känns gött!! Så Andreas har faktiskt kunnat avlasta mej lite så ja kan fixa lite med djuren... gött å få komma ut å rensa hjärnan å få luft...

Nu ska vi se på Shooter...

Ha en fortsatt skön helg!

Puss å kram


Kommentarer
Theodora

Först och främst ett stort grattis till skatten er.

Jättesöt!!!

Har exakt samma problem med amningen här hemma. Smärtan är obeskrivlig och man känner sig nästintill svimmfärdig vid varje måltid. Ångest!

Tur för pump och ersättning!

Önskar er en fin fin kväll.

2010-12-10 @ 22:08:43
URL: http://caitlin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0