Alexander Tussen!

Mammas lille goding...


Man blir såå trött efter maten.

Alexander har kommit in i en period där han vill äta konstant hela kvällarna, och det blir såå jobbigt... I förrgår satt ja med han från ca 17.00 när Andreas kom hem till 23.30 och då gör han endast pauser på ca 15 min emellanåt.. Jag tycker det känns och ser ut som han får i sig mycke mjölk varje gång,, men vad fasen då skulle han väl spricka efter så många timmar!

Tycker det blir jobbigt för ja kan absolut inte göra något annat än att sitta i soffan med han HELA tiden, igår testa jag bärselen som jag fick av Martina... fungerade perfekt, dammsög och städade överallt här hemma, medans han satt å sov i den... men ja kan ju inte knalla runt med den jämt härinne.. han kan somna på mitt bröst efter han ätit men märker direkt när ja lägger ner han i sin säng, då gallskriker han som bara den... Jag har gjort jätte ombonat till han så han ska känna sig trygg, men 2 dar nu har det inte hjälpt.. I måndags var ja så stolt... han somna vid 21.15 i sin vagn och vakna vi 02.22 för att äta, sen somna han om vid 03.00 och då lyfte ja över han igen och då sov han till 06.30... Tycker det är så synd om han när han gråter och gallskriker, vem orkar ligga och lyssna på det... så inatt låg han bredvid mej med ett x-antal matningar emellanåt.. men då är han jätte lugn... Stackaren! Tror även han har en del magknip oxå, så ja ska köpa droppar åt han idag...

Om ni undrar varför ja inte hälsat på er på jobbet så har jag ingen bil... hoppas kunna ha den till veckan så jag kan komma till er... saknar er sååååå!

Imorn ska vi fira min älskade bror Chris som fyller 25 år... men gud ja har inte tänkt på att han fyller jämt... så idag ska vi handla present till han,,

Saknar Marcus och Louise som är i Norge... känns som år och dar sen jag såg er.... hoppas tiden går fort fram tills ni kommer hem... och kanske vi kan ta en tur framöver till er;)

Nu lite bilder på mammas goding...






Han ska ju bli hockeyspelare säger pappa så här ser vi på NHL hos morfar igår morse.. Han ska väl spela i lite högre division än Ekshärad eller Viking som pappa spelade i;)


Såhär packar vi in mej varje morron när vi ska ta ut hästarna, sen går vi till morfar å dricker kaffe och då får vi knäppa upp lite...


Såhär nöjd blir ja sen...

Nu ska mamma läsa sin nya hundtidning som kom i brevlådan igår... får passa på när lillen sover lite...



Hoppas alla mår fint, ja har vart lite dålig på att uppdatera tyvärr..

Puss♥



Kommentarer
Marre

Gud så söt han är=P



Det du beskriver känner jag så väl igen. Testa & komplettera med mjölkersättning. Det kanske hjälper. Så gör vi här hemma, speciellt på kvällen. Först får han tutte, sen byter vi blöja & slutligen får maken ge honom lite nan 1. Välldigt br, så vaknar han inte så ofte heller för då är han mätt & belåten.

Prova om du vill det kanske funkar för er också=)



Kram kram!!

2010-12-02 @ 17:07:49
URL: http://tilldendagen.blogspot.com
Louise

Härligt med en uppdatering :) Han är ju så otroligt fin och gullig pojken eran!!



Tack för hälsningen, det värmer här uppe i kylan! Kramar

2010-12-02 @ 18:05:30
Josse

Hej! Hittade hit då jag tänkt köpa en likadan åkpåse som ni har! Jag har bara en fråga om den har precis sån färg som på bilden, i verkligheten? Är den klarröd eller vinröd? För jag tycker de bilder man får upp när man söker på den känns ganska missvisande! Jag har nämligen en röd everestjacka och jag vill ju helst att det ska vara så gott som samma färg!

Jättetacksam för svar!

Hälsningar Josse!

2010-12-02 @ 20:09:48
URL: http://josseochgibban.blogg.se/
Marre

Den heter NAN modersmjölksersättning, finns i alla välsorterade matbutiker typ ICA. Jag brukar göra iordning 60ml eller 90ml beroende på ifall han har ätit från mig innan eller ej. Men det där är individuellt.



Hoppas det går bra=)

Kram!

2010-12-03 @ 13:25:45
URL: http://tilldendagen.blogspot.com
cissi

Han ser ju inte ut som det fattas mat i puppera ;)

Tjock s fin som tusan!!!En vanlig gnällperiod på kvällen låter det som men det märker ni ju när han ska vägas nästa gång ;)Både Nellie o William skrek som besatta på kvällen under en period men sen gick det över på båda som tur var....vi gick runt med hörlurar o lyssnade på musik o bar o bar o bar..o det fattades inte mat här kan jag lova. Pussar&kramar <3 (miss you)

2010-12-03 @ 22:22:04
Josse

Tusen tack! Var ju så uppe i åkpåsen att jag helt glömde att gratulera till er lillprins! Så söt!

Prova att värma en vetekudde och lägg i hans säng så att det är varmt när du flyttar honom från famnen till sängen, det har funkat på Elvis i alla fall!

Har nu investerat i en svart likadan åkpåse istället, tror den blir bäst när jag ska gå brevid i min orange/röda jacka! Har dock inte sett den live ännu då min mamma fått köpa den i Karlskrona, den vart ju inte direkt lätt att få tag på och så fick man ju inte den extremt trevliga rabatten :=( men jag har en känsla av att den kan vara värd att betala fullt pris för!

Tjing!

2010-12-04 @ 09:36:06
URL: http://josseochgibban.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Älskade Alexander, Toya & Tilda!

Välkommen att läsa om vårt liv efter ett lyckat IVF i Falun! 5 misslyckade efter försök att få syskon så gav upp efter det! Skriver mycket om mina 2 schäfrar Beer-sebas Toya och Beer-sebas Odana och såklart våran skatt och efterlängtade ALEXANDER!

RSS 2.0